Animování na naší škole
7. 2. 2012
Animace na naší škole
Dne 5. prosince začala naše další společná akce, týkající se tentokrát žáků mediální výchovy. Naší školu navštívili dvě sympatické slečny a jeden bláznivě vypadající pán z animačního studia ULTRAFUN, Praha. Záhy jsme zjistili, že jsou to moc milí lidé a je s nimi veliká zábava.
Nejdříve jsme si mysleli, že nám jen zanimují několik klipů, které použijeme do našeho filmu k pokusům v laboratoři, ale všechno bylo úplně jinak. To MY jsme měli vytvořit animované filmy!
Nejdříve jsme si mysleli, že nám jen zanimují několik klipů, které použijeme do našeho filmu k pokusům v laboratoři, ale všechno bylo úplně jinak. To MY jsme měli vytvořit animované filmy!
Nejprve nám vysvětlili, jak se vlastně takový animovaný film dělá, co všechno je k němu potřeba a co nás všechno bude čekat. Po tomto krátkém úvodu a po rozdělení do tří skupinek jsme se mohli pustit do práce, které bylo víc než dost.
Museli jsme sami vymyslet scénář, sami si nakreslit a vyrobit všemožné postavičky a věcičky, které jsme k filmu potřebovali. Pomalu se z nás začínali stávat malí filmaři. Musím přiznat, že to byla docela fuška, i když se zapojili úplně všichni. To bylo v našem případě velmi dobře, jelikož spolupráce byla opravdu důležitá.
Dopoledne rychle uteklo a my jsme se museli na chvíli s našimi zkušenými pomocníky rozloučit.
Druhý den jsme se hned od rána pustili do dopilování detailů a mohli jsme začít animovat. To byla teprve zábava! Bláznivého Einsteina, obláčky z vzácných plynů, zkumavky a baňky, které umí mluvit, kvákající kačenku a spoustu dalších postaviček, jsme rozpohybovali pomocí zařízení, které nám animátoři svěřili do našich neohrabaných rukou.
A jak to vlastně funguje? Musíte po velmi malých kouscích posunovat, naklánět a ohýbat danou věc, kterou chcete rozpohybovat. Každé maličké posunutí vyfotíte a všechny snímky se poté v počítačovém programu naskládají za sebe a hurá! Film je hotov! Zdá se to jako jednoduchá práce, ale zkuste se zeptat našich spolužáků mediální výchovy či laboratorních prací.
Tuto činnost jsme dělali i třetí den, až jsme se dočkali skvělého výsledku. Vznikl, jeden 2minutový, úvodní „film“ a několik kratších úvodů k chemickým a fyzikálním pokusům.
Náš animační kurz se tak rychle chýlil ke konci, což nám začínalo být trošku líto, jelikož nás to opravdu bavilo.
Myslím, že za všechny mé kamarády můžu říct, že i tato akce se povedla na výbornou, jelikož nám mnohé přinesla a zároveň bych chtěla moc poděkovat všem třem animátorům, bez kterých bychom to jistě nezvládli.
Za třídy 8.A, 8.B, 9.A, 9.B Kamila P.
Museli jsme sami vymyslet scénář, sami si nakreslit a vyrobit všemožné postavičky a věcičky, které jsme k filmu potřebovali. Pomalu se z nás začínali stávat malí filmaři. Musím přiznat, že to byla docela fuška, i když se zapojili úplně všichni. To bylo v našem případě velmi dobře, jelikož spolupráce byla opravdu důležitá.
Dopoledne rychle uteklo a my jsme se museli na chvíli s našimi zkušenými pomocníky rozloučit.
Druhý den jsme se hned od rána pustili do dopilování detailů a mohli jsme začít animovat. To byla teprve zábava! Bláznivého Einsteina, obláčky z vzácných plynů, zkumavky a baňky, které umí mluvit, kvákající kačenku a spoustu dalších postaviček, jsme rozpohybovali pomocí zařízení, které nám animátoři svěřili do našich neohrabaných rukou.
A jak to vlastně funguje? Musíte po velmi malých kouscích posunovat, naklánět a ohýbat danou věc, kterou chcete rozpohybovat. Každé maličké posunutí vyfotíte a všechny snímky se poté v počítačovém programu naskládají za sebe a hurá! Film je hotov! Zdá se to jako jednoduchá práce, ale zkuste se zeptat našich spolužáků mediální výchovy či laboratorních prací.
Tuto činnost jsme dělali i třetí den, až jsme se dočkali skvělého výsledku. Vznikl, jeden 2minutový, úvodní „film“ a několik kratších úvodů k chemickým a fyzikálním pokusům.
Náš animační kurz se tak rychle chýlil ke konci, což nám začínalo být trošku líto, jelikož nás to opravdu bavilo.
Myslím, že za všechny mé kamarády můžu říct, že i tato akce se povedla na výbornou, jelikož nám mnohé přinesla a zároveň bych chtěla moc poděkovat všem třem animátorům, bez kterých bychom to jistě nezvládli.
Za třídy 8.A, 8.B, 9.A, 9.B Kamila P.